YazYorum
Edebiyat31 May 2026

Korkma Yalnızca Bir İz-O-Mert

"Karşılıklı iki ayna birbirilerine doğru açıyla yansıtabildiklerinde sonsuzu oluştururlarmış."

Vesperona|31 Mayıs 2026|2 dk okuma
231 görüntülenme|15 beğeni|6 yorum

Entropi yasası nedir bilirsin elbette. Ben ona geçenlerde "Entropi Yası" dedim bir şiirimde. Çürüme, bozulma, düzensizlik gibi türlü anlamları var. Tam da ikimizin sözlüğünden fırlamışçasına da bir hali var. Burada bilinç akışını denemekteyim kendimce, fakat bakıyorum da şimdi fazlaca acemice. Bilincin altından öyle birden fokurdamak ve dışına taşarak her bir yüze mum gibi akmak, aktığın yeri yakmak... ...güç iş haliyle. Belki de bilinç atışı yapmaktayım canım, kime ne? Kurşun geçirmeyen (taştan) kalpleri nasıl alt edebilirim şayet kelimeler eksikse? Bir oyun yazıldı, bir sahne kuruldu evimde ben uykudayken -ki uyukluyor olduğumdan ben bile habersizken. Pencereler açıldı, içeriye fırtınalar doluştu, kara kedi biblolarımı devirdi, kahkahalar saçan fotoğrafların ağzı tuzla buz yuttu. Sen söyle şimdi sensei, evime ümit taşıyan güvercinlerin kanatlarına hangi cellat göz koydu? Tanıdık mıydı? Bizden miydi? Kediler korusun! Evimizden mi? İçimizdeki şeytan mıydı? Yoksa içimizden biri mi şeytandı? Her neydiyse, kimdiyse, ne istediyse gülebilmekten... Deriyi etten, eti kemikten ayıracak kadar tene düşmandı, düş bozandı.

"Karnavaldan gelmiştir, adı da Can Baz'dır." diye fikir yürüttü İskender, bir akşamüstüydü. "Göğsümdeki çocuk epeydir küskündü. Demek gördüyse elbiselerini öyle rengarenk, yüzünü güleç gösteren boyalara kandıysa altındakileri bilmeyerek... Geleni gökten sayar kırardı gönlündeki mührü." "Ah çocuklarımız... çocuklarımız!.. Çocuklarımızı doğar doğmaz parçalara ayırmalı sonra eritmeli her bir uzvunu, usunu ayrı cenderede. Öyle bir kılıç yapmalı ki onlardan, köreltebilemesin 'sensiz olamam' diyenler bile." "İvedi bir çocuk yapalım İskender seninle, şöyle silme küfürle. Ruhunu ben çizeyim, yazgısını sen yaz. Becerebilir de bir yörüngeye fırlatabilirsek bu yaz; senin denizlerini, benim suskun benzimi bırakmasın arşın terazisine."

devam edecek...

Tartışma

Yorumlar

6 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

Rosaceae|

beklenmedik sürprizleri severim, doğum günüm değil:) bir duvara toslama hissiyatı yazınız, devamı beklenmekte..

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Vesperona|

Kanguruların annelerinin kesesinde embriyonik gelişimini ilk öğrendiğim an :D Desteğiniz için teşekkür ederim :)))

Sevil Arık Tok|

Çok kullanırım ve çok severim:) Heyecanlı bir başlangıç olmuş. Çok değerli bir anlatım tekniği olduğunu düşünüyorum bilinç akışı tekniğinin... Devamı için başarılar💫

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Vesperona|

Güzel düşünceniz ve destekleriniz için çok teşekkür ederim :)))

çekirdek kabuğu|

"Her neydiyse, kimdiyse, ne istediyse gülebilmekten... Deriyi etten, eti kemikten ayıracak kadar tene düşmandı, düş bozandı." en sevdiğim kısım burası oldu 🎀 genel olarak zaten çok sevdim ama o cümle beni çok farklı hissettirdi. teşekkür ederim cümleleri bu kadar dokunaklı kurduğun için... kalemine sağlık devaminı bekliyoruz 🩷

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Vesperona|

çokça kalp bırakıyorum ki buraya:DDDD

Devam et

Benzer yazılar

Edebiyat7 Haz 2026

Günaydın

Günaydın.(!) Gün sana eş, gün bana Ay'dır! Bana iyi geceler sana günaydın Günüm bitiyor, çünkü ben gece çalışıp gündüz uyuyorum. Şuan serviste eve giderken aklımda midemdeki hafif açlık hissi bastırırken,

Parmaksız Piyanist·1 dk·4·2·66