Herkes kendi yüzünü taşırken
ben, aynanın içimde bıraktığı gölgeydim belki.
Bir cam kırığı gibi duruyordu gece,
dokunsam kanayacak bir sessizlik vardı odada.
Ve ben
kendime en çok sırtımı döndüğüm yerde
karşıma çıkıyordum.
Herkes aynadaki değildi.
Kimisi bakışını bırakmıştı yalnızca,
kimisi çocukluğunu,
kimisi susarken büyüttüğü o karanlık şeyi.
Ama ben…
ben hangisiydim bilmiyorum.
Çünkü yüzüm,
geceyle uzun süre konuşmuş insanların yüzüne benziyordu.
Biraz yorgun,
biraz ölü,
biraz da hâlâ birini bekler gibi.
Ayna beni göstermiyordu artık,
beni saklıyordu.
Sanki içimde ikinci bir kadın vardı da
adımı ben uyurken değiştiriyordu.
Ve bazen düşünüyorum;
insan en çok
kendine benzediğinde mi kaybolur?
Yoksa
bir gece ansızın
kendi gözlerinin içinden geçip
başka birine mi dönüşür…

Tartışma
Yorumlar
Yoruma katılın
Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.
İlk yorum için alan hazır
Bu yazı hakkındaki ilk düşünceli yorumu siz yazabilirsiniz.