Şunu kesinlikle söyleyebilirim ki tabiatın ruhuna uygun bir ortamın havasını solumuyoruz bu zamanlarda.
Bir iki yıl önce yumurta fiyatlarını kasti olarak 2-3 katı belki de 4-5 katı fiyatlara çıkartarak piyasaya art niyetli yapılan müdahaleler ve sonrasında tutuklanıp içeriye atılan bir Fetöcü, daha dün yazdığım yazı da belirttiğim gibi 13 Tavuk firmasının tavuk fiyatlarının doğal seyrine müdahale ederek perakende marketlerde satılan tavuk fiyatlarının en az yüzde elli artışına sebep olmaları ( Kayyum atanmasının hemen ardından perakende marketlerinin tavuk fiyatlarını 150 tl den 90 tl ye indirmeleri ).
Yani bunlar tabiatın olağan seyrine göre gelişen ve oluşan doğal sonuçlar değil. Bunlar değişik saiklerle toplu olarak eyleme sokulan kötü niyetli eylemlerin piyasaya yansıması.
Ve Ev fiyatları...
Bugün 45 bin Tl, 50 bin Tl, 80 bin Tl, 100 bin Tl gibi fiyatlardan bahsediyorlar.
Asgari ücretin 28 bin Tl olduğu bir ortamda bu fiyatlar makul mü?
Bir Veteriner Hekimin özel sektörde 85 bin Tl maaş aldığı ortamda bu ev kirası fiyatları hakkaniyetli mi?
Emeklilerin 20 bin Tl maaş aldığı bir ortamda bu ev kiraları normal mi?
Bunu sadece açgözlülükle açıklayamayız. Elimde kanıt yok ama yumurta olayında olduğu gibi, tavuk fiyatlarında oynanıldığı gibi bu ev kiralarında da muhakkak ama muhakkak olağan durumlara müdahale edilip piyasanın olması gerekenden çok ama çok fazla ( 3-5 kat ) yukarılara çekildiğini düşünüyorum. Bunun başka bir açıklaması olamaz.
Serbest Piyasa koşulları diyerek bu işin içinden çıkılamaz!
Asgari ücrete gıdım gıdım zamlar yaparken, emeklinin maaşına " Senin yaşamaya hakkın yok " der gibi minimize zamlar uygulanırken, Veteriner Hekimlerin ve diğer profesyonel meslekraşların maaşlarına yüzde 10 u geçmeyecek düzeyde zamlar yapılırken yaşamın bazı parametrelerinin Elon Musk'tan evvel Mars'a ulaşmış olması asla ama asla iyi niyet ve yaşamın olağan seyri gibi terimlerle ifade edilemez.
Kasıtlı bir müdahale, bilinçli bir şişirme ve art niyetli bir oynama olduğu ayan beyan ortada bana göre.
Yumurta fiyatlarına müdahale edenlerden hapse atılan şahsın Fetöcü olduğu gerçeğini ortaya koyarsak, ne ve nelerle karşı karşıya olduğumuzu az çok anlayabiliriz ( Bunlar benim düşüncelerim ).
Yumurta fiyatlarının aşırı olmasından dolayı harekete geçildiği gibi, Rekabet kurallarını bozup tavuk fiyatlarında normalin dışına çıkan firmalara kayyum atandığı gibi bence onlardan daha elzem olan şey, şu ev kiralarına tez zamanda müdahale edilme meselesidir.
Kahramanmaraş depreminden hemen sonra depreme maruz kalan illerin çevresindeki ev sahiplerinin kiralık ev fiyatlarını anında 5-6 kat arttırmış olmaları portresine şahit olmuş bir ülkenin ferdi olarak, depremde hayatını kaybetmemiş olanlara bu şekilde bir düşmanlığın yapılmış olması beni hem çok üzmüş hem de çok kızdırmıştı.
Eğer tüm bu anormallikler sadece büyük bir AÇGÖZLÜLÜKLE açıklanacaksa o zaman da şunu söylüyorum:
Bu böyle gitmez, sosyal patlama an meselesi!
Zaten iç ve dış düşmanlarımızın muradı da bu!
İyilik yürek meselesidir, iyi niyetli olmak ruh meselesidir.
Gelin, kendi ayaklarımıza sıkmaktan vazgeçelim.
Olağanın çok ama çok dışına çıktık.
Bu kamyon böyle yalpalayarak gitmeye devam edecekse felaketin gelip karşısına çıkması tabiatın olağan seyrine en uygun olanı olacaktır.
Kendi ellerimizle birbirimizi mahfetmeyelim!
İmana gelelim!
Allah'tan korkalım!
Normalde 15 bin TL, taş çatlasın 20 bin Tl olması gereken ev kirasını 80 bin, 100 bin Tl yapmışsan, o benim hakkımdır dersin demesine belki ama senin hak olarak zannettiğin şey, başkasına yaptığın inanılmaz bir zulümdür.
Malesef, hiç de kolay zamanlar değil bu zamanlar.
Kimse de insaf kalmamış, kimse de merhamet kalmamış tam anlamyla...
Tutan, tuttuğunu öpme derdinde...
Öpemeyen de köşe bucak göz yaşı dökme derdinde.
Ne hazin bir durum ike karşı karşıyayız...
Saygılarımla





Tartışma
Yorumlar
Yoruma katılın
Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.
İlk yorum için alan hazır
Bu yazı hakkındaki ilk düşünceli yorumu siz yazabilirsiniz.