YazYorum
Deneme3 Haz 2026

Profiterol

tatlıların kıralı

Selin Gezeroglu|3 Haziran 2026|2 dk okuma
123 görüntülenme|1 yorum

en çok ne yemeği seversiniz ?                                                                                                                 tencere yemeği, tatlı, tuzlu, pilav, makarna, kıtır patates, mantı, balık, et, tavuk, köfte, meze, kebap.....        biraz daha uzatırsam menü ye dönecek, yanlarına fiyat gerekecek.


peki en çok hangi tatlıyı seversiniz?                                                                                                    sütlü tatlılar, baklavalar...... ,                                                                                                             bendeniz baklava pek sevmeyen bir cinsim, illa da yemem gerekecek ise fıstıklı olması şart tır.             

 sakın kimseye söylemeyin ama künefe de sevmem, onun yerine tost yemeyi tercih ederim.                      pasta deseniz, doğum günlerinde adet olmuş diye alınan bir tatlı, ne yazık ki çok eski firmalar bile, zamanında yaptıkları lezzetli pastaları artık üretemiyorlar.                                                                         

browni  mi, kupkuru bir kek, mümkünse sadece soslu üst kısmını yiyelim.            cheesecake veya san sebastian , masaya geldi mi bir çatal alınabilecek tatlılar.                                       

  dondurma mı dediniz, ne kadar da gereksiz bir besin kaynağı.                                  şekerpare, minik ekler gibi arkadaşlar ile kahveyi beraber içebiliriz.

ANCAAAAAKKKK tatlıların kralı profiterol dendi mi, lütfen saygı duruşuna geçelim.                            tabi ki hakkı verilmiş ve güzel yapılmış olacak, tarihi mekanın taklitlerinden sakınmak şart tır. 

öyle ufacık bir porsiyonluk bir tabak ile karşıma geçmeyin lütfen, alalım önümüze 1 kg prof amca, bir de elimize çorba kaşığı büyükçe olsun lütfen. önce bir gözümüzü doyuralım eeyyy maşalllaaahhhhh,       şöyle bir batıralım kaşığımızı, kokluya kokluya, yemek borumuzdan santim santim aşağıya inişini hissedelim, yerine ulaştı mı, tekrarlayalım, yerine ulaştı mı, tekrarlayalım,                                                 çikolata sosundan da, hamurundan da, hamurunu ikiye bölerek alalım lütfen, içindeki krema çiko sosuna bulaşsın, kremalı çikolata sosundan alalım, yavaştan yerine ulaştıralım.

arada nefes almak isterseniz, durabilirsiniz biraz ama bilemedim gerek var mı ?                                          beraberinde çay da içmek isterseniz, için tabi ama zaman kaybı gibi.

imparatoru çorba kaşığı ile yediğimiz için, ağzımızın etrafı, yanaklar, burun biraz çiko ya bulanabilir, elimizdeki kaşık yardımı ile onları toparlayıp hoooppp yerine ulaştıralım. sakın ha onları peçete ile silip ziyan etmeyelim.

sanırım yarım kilosunu falan yedik, ortalarına geldik. diğer uçtan bizimle beraber başlayan vardı ise ortada buluştuk. ama eğer şanslı günümüz de isek ve tek başımıza imparatorun karşısında isek, saygıda kusur etmeden kaşığımızı daldırıp hamuru ikiye bölelim.

nefes almak, çay içmek, su içmek böyle gereksiz aktiviteler ile zaman kaybetmeden, saygıda kusur etmeden, tabağımızı temizleyelim.

ben şimdi çıkarsam, yarım saate Beyoğlu'nda olurum, kimler geliyor.

Tartışma

Yorumlar

1 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

Kaans|

kefenin bi tarafına profiterolü diğer tarafına böbreğimi koydum, böbreğim ağır geldi

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Devam et

Benzer yazılar

Deneme23 Haz 2026

Sahtesi çarpıyor

Bu bir eksilme değil, sadeleştirme ve kendine yakınlaşma hikâyesidir.Sahte ilişkiler ve yapaylıklar arasında kendini korumayı, gerçek bağları fark etmeyi ve içsel dengeyi bulmayı anlatıyor

Sevgi Seçen·2 dk·0·52