yıllardır kafama takılmış olan bir konudur,
neden, eşi vefat eden veya eşinden boşanmış olan özellikle kadınlar, tüm ortamlardan dışlanır ?
bunu açık açık söyleyen bile vardır,
ben evliyim boşanmış bir kadınla görüşmem doğru olmaz, boşanmış bir kadın evime giremez.
bunun sebebini bilen var mı ? kadın boşanmışsa senin kocanı baştan çıkarmak için mi boşandı ?
problem senin kocanda olmasın, sen istersen esas kocanla görüşme konusunu bir düşün, belki de evine almaman gereken kişi kocandır, arkadaşın değil.
sebebi her ne olursa olsun, hiç bir insan evlenirken boşanmak için evlenmez. bir evlilik bitiyor ise yaşanmakta olan zor bir süreç var demektir, siz bu kişinin arkadaşı veya dostu veya tanıdığı olabilirsiniz, böyle zor bir süreçte o kişiyi yalnız bırakmayı mı kendinize yakıştırırsınız?
bunu lütfen aynaya bakarak kendinize sorar mısınız ?
sonra da kocanıza bir bakın, bunca yıldır kocam dediğiniz, çocuklarınızın babası olan o adam, bulduğu ilk boşanmış kadın ile beraber olmayı mı tercih eder. senin kocan bu kadar mı adi ? eğer öyle ise, sen de müstakbel boşanmış bir kadınsın.
siz bir kadın olarak, önce kendinize sonra kocanıza güvenmiyorsanız, oturup bunu düşünmek zorundasınız.
başka bir kadın, evliliğinize sebep olmak isterse, zaten boşanmasına gerek yoktur, kendi evliliği buna engel değildir.
diğer taraftan, boşanmış kadınlara yürüyen pezevenkler var, her türlü desteğe hazırım, gece gündüz arayabilirsin, her zaman buradayım gibi yanaşıp devamını getiren bilmemne beyinli, hadım edilmeleri gereken erkek müsveddeleri.
sizin gibiler yüzünden, bu kadınlar iyi niyetli olup gerçekten destek vermek isteyen erkekleri de sizin gibi sanıyorlar.
1. bir kadın boşanmışsa, bu cesareti göstermiş ise, mutsuz olan bir evliliği bitirmiş demektir ve bu kadın ahlaksız bir kadın değildir. boşanmış olması senin kocanda gözü olduğunu göstermez.
2. sen, evli veya bekar, bir arkadaşın zor bir süreçten geçiyor ise, onun yanında olup destek olmalısın.
3. kocan yukarda bahis etmiş olduğumuz hadım edilmesi gereken erkek müsveddesi ise, boşanmak için fazla vakit kaybetme.
4. biz kadınlar, lütfen tüm erkekleri potansiyel tecavüzcü gibi görmeyelim, bizim hemcinslerimizde de ahlaksızlık konusunda beyleri cebinden çıkarabilecek kadınlar mevcut.
karşımızdaki kişiye, erkek veya kadın olarak bakmayalım, insan olarak bakmamız yeterli olacaktır.......





Tartışma
Yorumlar
Yoruma katılın
Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.
Kanayan bir yarayı ele almışsınız tebrikler tamamen katılıyorum 👏
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
teşekkür ederim :)
Çok fazla üzerine durulan ve yanlış yönlendirilen bir mesele. Anlaşamayan huzursuzluk yaşayan kadınlar da baskıdan dolayı boşanamıyor.
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
ne yazık ki teşekkür ederim yorumunuz için
Yazınızın en güçlü tarafı, toplumda sıkça hissedilen ama çoğu zaman açık açık konuşulmayan bir meseleye doğrudan temas etmesi olmuş. Özellikle boşanmış kadınların hâlâ bir “tehdit” gibi algılanması, aslında bireylerden çok toplumun yerleşmiş güvensizlik refleksiyle ilgili gibi geliyor bana. Bir insanın medeni hâli üzerinden karakter analizi yapılması gerçekten çok kırıcı bir durum. Ayrıca şu düşüncenize katılıyorum: Zor bir süreçten geçen birini dışlamak yerine yanında olmak, insani olarak çok daha vicdanlı bir yaklaşım olurdu. Çünkü boşanma çoğu zaman dışarıdan göründüğü kadar basit değil; insanın hayatını, psikolojisini ve sosyal çevresini yeniden kurmak zorunda kaldığı yorucu bir dönem. Metindeki bazı öfkeli cümlelerin altında bile aslında güçlü bir kırgınlık ve adalet arayışı hissediliyor. Bence yazının en değerli yanı da bu samimiyet olmuş. İnsanları kategorilere ayırmadan, kadın ya da erkek olmaktan önce “insan” olarak değerlendirebilmek sanırım hâlâ en olgun bakış açılarından biri.
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
yorumunuz ve katılımınız için çok teşekkür ediyorum. şahsım olarak böyle bir süreç yaşamadım, ama yakın çevremde yaşayan kimseyi yalnız bırakmadım. Kimse, öncesi ve sonrası, böylesine zor bir süreci isteyerek yaşamaz.