Eşek sıpası…
Ben de eşek sıpasının annesiyim. Kızdığımda hep öyle derim oğluma:))
Arkadaşımın doğum gününde bir araya gelen kadınların sohbet konusu ya tatil, ya ev temizliği ya da çocuklar. Çocuklar deyince de erkek çocukları… Üstelik bunların ortalama yaşı 19.
Ev hanımı olan Filiz sürekli oğlunun dağınıklığından bahsediyordu. Ona katılan diğer anneler de aynı şekilde şikâyet ediyordu. Ben kendi oğlumu hiç anlatmayayım; diğer evlatlardan pek de farkı yok. Ama bana göre bu gereksiz bir sohbet olduğu için sadece dinledim.
Filiz’in oğlu, benim oğlumla aynı takımda futbol oynuyor. Bu yüzden onu sık sık görüyorum. Her pazar, acil bir durum olmadıkça maçlarını izlemeye gidiyorum. Berat çok efendi, çok da yetenekli bir genç. Filiz çay almak için uzandığında ona, “Ben seni Berat’ın maçlarında hiç görmüyorum. Hiç maçına gittin mi?” diye sordum. “Yok,” dedi.
Berat’ın okuldan antrenmana, antrenmandan eve geldiğini; ders çalıştığını ve hafta sonları maça çıktığını biliyorum. Bu arada boş vakitlerinde de bir dönercide çalışıyor.
“Berat’ı rahat bırak,” dedim. “O bir ergen ve oldukça disiplinli bir çocuk. Benim oğlan gibi geç kalmıyor, kaytarmıyor. Allah canına sağlık versin, bırak evde biraz dağınık olsun.” Pek hoşuna gitmedi ama en azından şikâyet etmeyi bıraktı.
Çocuklarınıza farklı gözlüklerden bakmaya çalışın. Onların yaşadığı dünyanın bir parçası olun. Küçük yaşlardan itibaren sevdikleri bir şeyler edinmelerine fırsat verin. Bu futbol olabilir, başka bir spor olabilir, sanat ya da kitap okumak olabilir. Çünkü büyüdükçe o uğraşlar onlarla birlikte kalır. Aksi hâlde kendilerini boşlukta hissedebilir, yanlış arkadaş seçimleri yapabilir ve yanlış kararlar verebilirler.
Bırakın ev biraz dağınık olsun ama çocuklarınızın arkadaşları gelsin, eviniz dolsun. Yedirin, içirin. Ama yaptıkları konuşmaları da kulak ardı etmeyin. Ancak böyle onların hayatlarında neler olup bittiğini anlayabilirsiniz.
Rabbim hiç kimseyi evladıyla sınamasın ve evlatlarımızı her zaman iyi insanlarla karşılaştırsın.
Not: bu arada fotoğraf da olan bir Shetland Midilli’si ve yatan tayı





Tartışma
Yorumlar
Yoruma katılın
Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.
Ne kadar güzel bir konuyu ele almışsınız teşekkür ederim kesinlikle katılıyorum 👏👏
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
Çok teşekkür ederim🌻