YazYorum
Deneme4 Haz 2026

İkna Olmak İstemiyorum

Şimdi bu dünya düzeninde kapıdan adım atar atmaz bir şeyler bizi ikna etmeye çalışıyor.

Büsra🌼🌼🌼|4 Haziran 2026|2 dk okuma
164 görüntülenme|2 yorum

İkna Olmak İstemiyorum!

Şimdi bu dünya düzeninde kapıdan adım atar atmaz bir şeyler bizi ikna etmeye çalışıyor. Önce telefon çalıyor; bir arkadaş, “Güzel havanın tadını çıkarmak gerek.” cümlesiyle seni o günkü ev planından vazgeçiriyor. Kendini dışarı atıyorsun. Yolda bir reklam panosunun cazibesi dikkatini çekiyor, arkadaşını o mekâna götürmek istiyorsun. Taksiye binmek aklında yokken yanında duran taksi sana binmen için ikna edici bir rol oynuyor. İniyorsun, nakit paran azalıyor. Sonra biraz daha fazla para çekiyorsun; o fazla para da seni biraz daha fazla harcamaya ikna ediyor.


Yolda bir yaralı hayvan görüyorsun. Gideceğin yere geç kalıyorsun belki ama merhamet, seni bambaşka bir yöne çağırıyor. Bir menü geliyor önüne; “Şefin tavsiyesi” yazısı seni o yemeği tatmaya yönlendiriyor. Hayalindeki saç modeli, kuaförün birkaç cümlesiyle değişebiliyor. Arabanı da, evini de, hatta bazı düşüncelerini bile bir başkasının sözüyle değiştirebiliyorsun.Her ikna oluş, bir sonrakine hazırlanıyor. Kararlar birbirine ekleniyor, zincirin halkaları gibi uzayıp gidiyor. Fark etmeden seçimlerimizin ne kadarı gerçekten bize ait, ne kadarı başkalarının ustaca kurduğu cümlelerin sonucu, ayırt etmek zorlaşıyor.Ama bu kadar iknanın arasında beni bir türlü ikna edemeyen bir şey var:Daha fazlasına sahip olmanın insanı daha mutlu edeceği.Çünkü dikkat ediyorum; her şey beni bir sonraki adıma çağırıyor. Daha iyisine, daha yenisine, daha büyüğüne… Oysa insan bazen aradığı şeye ulaştığında değil, neden aradığını sorguladığında kendine yaklaşıyor.Belki de bu yüzden ikna olmak istemiyorum.Herkes beni bir şeye ikna etmeye çalışırken, ben hâlâ kendimi kendime anlatmaya çalışıyorum

Tartışma

Yorumlar

2 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

Vesperona|

Her ikna edilişimizde kendimizden adım adım uzaklaşıyor olmamızın yolculuğu başlıyor aslında. Hangi durakta gerçekten bendim? Hangi rengi gerçek ben seviyordu veya kimin yanındayken en son sahiciydim? Bizi biz mi yapıyor yoksa bizi bizden mi ayrıştırıyor, çözmek düşünce işi. Kaleminize sağlık :)))

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Büsra🌼🌼🌼|

Güzel sorular bıraktınız. Belki de mesele hiç ikna olmamak ya da tamamen kendimiz kalmak değil; yol boyunca üzerimize eklenenlerle özümüzde kalanları ayırt edebilmek. Bazen bizi biz yapan da, bizden uzaklaştıran da aynı deneyimlerin içinden çıkıyor. Değerli yorumunuz ve katkınız için teşekkür ederim. 🙏 🌸🌸

Devam et

Benzer yazılar

Deneme23 Haz 2026

Sahtesi çarpıyor

Bu bir eksilme değil, sadeleştirme ve kendine yakınlaşma hikâyesidir.Sahte ilişkiler ve yapaylıklar arasında kendini korumayı, gerçek bağları fark etmeyi ve içsel dengeyi bulmayı anlatıyor

Sevgi Seçen·2 dk·0·52