YazYorum
Şiir11 Haz 2026

Melankolik Atlar Hakkında

"insan en çok kendi boşluğuna sığmak ister." (melanie - johnny boy)

çekirdek kabuğu|11 Haziran 2026|1 dk okuma
316 görüntülenme|10 yorum

denizdeki suyu şişeye doldur

güneşi katmayı unutma içine

bi şarkı çalsın tütün kokulu notalardan

yıldız kayarsa bu melankoliden

kasetleri yok etmen gerek

duvarlara hep ışıklı bir yazı asılır

"we are the party"

sen o tabelaya bakarken

çantandan güneşi çıkartırsın

şişenin kapağı hiç açılmaz bazen

sonra hatırlarsın

hatırlama partisi başlar

melankolikler güler belki

güneşi bir şişeye sığdırmana

ama sen bilirsin

her şeyi sığdırabilirsin

her şeye

insan sığdığı kadar

dünya sana yer açabildiği kadarsın

melankolikler ağlar belki

hiçbir yere sığamayanlara

sığlaşmak bu yüzdendir

melankolikler sığdır

adım Mélas soyadım Kholḗ

insana hüzün veren o maddeyim

vahşi olmak en çok kuşların hakkı

bi fransıza göre melankoli "kara sevda" demektir

her şeyi aşkla açıklayamazsın dedim

kederler aşktan değildir

"rasyoneldir attan düşmek"

aşıklar ata binemez

oysa ben irrasyonel düşüşleri bilirim

melankolikler attan düşemez

yıldızlar kaldırımda oturamaz

hatırlama partisi başlamayı unuttu

bu gezegende bir sorun var

yıldızlar bu gece hapishanede

insan en çok kendini arar her yerde

bunu da sakın unutma

unutmazsın biliyorum

atlar da kendi boşluğuna düşer

kalbimin çapını hesapladım

sonuç tanımsız

mi notası tütün kokuyor en çok

şişeleri açamıyorum güçsüzüm

gücümü içti litrelerce deniz

her şeyi anlamak için hiçbir şeyi açıklamalı

melankoli gereklidir

çünkü yıldızlar kaldırıma iner

ve bilmelisin

insan en çok kendi boşluğuna sığmak ister.


Tartışma

Yorumlar

10 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

Vesperona|

"rasyoneldir attan düşmek" aşıklar ata binemez oysa ben irrasyonel düşüşleri bilirim melankolikler attan düşemez/ O halde melonkolik aşıklarsak biz, atın kendisiysek ve o atlar da kendi boşluğuna düşüyorsa bu da öz düşüm demek midir şair hanım? Öz düşümümüz en çok hangisine eğilir? :DDD

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

çekirdek kabuğu|

özdüşümdür bir bakıma evet :) özdüşüm eğrim yok ama

KaraKedi|

Bence şiirin en güzel yanı melankoliyi sadece “üzüntü” gibi anlatmaması onu felsefi, biraz absürt ama içten bir ruh haline dönüştürmesi. Sığmak, boşluk, hatırlamak, düşmek ve melankoli arasında güzel bir bağ kurulmuş.En sevdiğim damar şu... İnsan en çok kendi boşluğuna sığmak ister.Bu cümle şiirin kalbi gibi. Hem başta hem sonda yer alması şiire güzel bir kapanış hissi veriyor.

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

çekirdek kabuğu|

teşekkür ederim kara kedi beğenmene sevindiim :)

Büsra🌼🌼🌼|

Kalemine sağlık özellikle çok sevdiğim “Yıldızlar kaldırımda oturmaz “ 🤩🤩çok müthiş bir metafor. Kaldırımda oturanlar; bekleyenler, yorulanlar, hayata küsenler olabilir. Yıldızlar ise yukarıdadır; düşmeye değil, yol göstermeye devam eder.En güzel hayallerin sıradanlığa teslim olmaması gerekir diye yorumladım.🌼🌼

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

çekirdek kabuğu|

müthiş bir bakış açısı ben üstü kapalı anlattım ama siz harika açıkladınız teşekkür ederim 🩷🙏🏼

Devam et

Benzer yazılar