denizdeki suyu şişeye doldur
güneşi katmayı unutma içine
bi şarkı çalsın tütün kokulu notalardan
yıldız kayarsa bu melankoliden
kasetleri yok etmen gerek
duvarlara hep ışıklı bir yazı asılır
"we are the party"
sen o tabelaya bakarken
çantandan güneşi çıkartırsın
şişenin kapağı hiç açılmaz bazen
sonra hatırlarsın
hatırlama partisi başlar
melankolikler güler belki
güneşi bir şişeye sığdırmana
ama sen bilirsin
her şeyi sığdırabilirsin
her şeye
insan sığdığı kadar
dünya sana yer açabildiği kadarsın
melankolikler ağlar belki
hiçbir yere sığamayanlara
sığlaşmak bu yüzdendir
melankolikler sığdır
adım Mélas soyadım Kholḗ
insana hüzün veren o maddeyim
vahşi olmak en çok kuşların hakkı
bi fransıza göre melankoli "kara sevda" demektir
her şeyi aşkla açıklayamazsın dedim
kederler aşktan değildir
"rasyoneldir attan düşmek"
aşıklar ata binemez
oysa ben irrasyonel düşüşleri bilirim
melankolikler attan düşemez
yıldızlar kaldırımda oturamaz
hatırlama partisi başlamayı unuttu
bu gezegende bir sorun var
yıldızlar bu gece hapishanede
insan en çok kendini arar her yerde
bunu da sakın unutma
unutmazsın biliyorum
atlar da kendi boşluğuna düşer
kalbimin çapını hesapladım
sonuç tanımsız
mi notası tütün kokuyor en çok
şişeleri açamıyorum güçsüzüm
gücümü içti litrelerce deniz
her şeyi anlamak için hiçbir şeyi açıklamalı
melankoli gereklidir
çünkü yıldızlar kaldırıma iner
ve bilmelisin
insan en çok kendi boşluğuna sığmak ister.



Tartışma
Yorumlar
Yoruma katılın
Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.
Derinden etkilendim buna hakkın yoktu:( çok güzel...
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
çokk teşekkür ederim :(
"rasyoneldir attan düşmek" aşıklar ata binemez oysa ben irrasyonel düşüşleri bilirim melankolikler attan düşemez/ O halde melonkolik aşıklarsak biz, atın kendisiysek ve o atlar da kendi boşluğuna düşüyorsa bu da öz düşüm demek midir şair hanım? Öz düşümümüz en çok hangisine eğilir? :DDD
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
özdüşümdür bir bakıma evet :) özdüşüm eğrim yok ama
Bence şiirin en güzel yanı melankoliyi sadece “üzüntü” gibi anlatmaması onu felsefi, biraz absürt ama içten bir ruh haline dönüştürmesi. Sığmak, boşluk, hatırlamak, düşmek ve melankoli arasında güzel bir bağ kurulmuş.En sevdiğim damar şu... İnsan en çok kendi boşluğuna sığmak ister.Bu cümle şiirin kalbi gibi. Hem başta hem sonda yer alması şiire güzel bir kapanış hissi veriyor.
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
teşekkür ederim kara kedi beğenmene sevindiim :)
Kalemine sağlık özellikle çok sevdiğim “Yıldızlar kaldırımda oturmaz “ 🤩🤩çok müthiş bir metafor. Kaldırımda oturanlar; bekleyenler, yorulanlar, hayata küsenler olabilir. Yıldızlar ise yukarıdadır; düşmeye değil, yol göstermeye devam eder.En güzel hayallerin sıradanlığa teslim olmaması gerekir diye yorumladım.🌼🌼
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
müthiş bir bakış açısı ben üstü kapalı anlattım ama siz harika açıkladınız teşekkür ederim 🩷🙏🏼
Çok güzel bir şiir olmuş, tebrikler👏👏👏
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
teşekkür ederim 🙏🏼💌