YazYorum
Deneme7 Haz 2026

Nereden Nereye...

İnanılmaz bir yozlaşı dönemindeyiz, tehlike çok büyük!

Sefer Eroğlu|7 Haziran 2026|2 dk okuma
339 görüntülenme|12 yorum

Miladi 919 yılında kendisinin tamamen ilahi irade ve aşkla dolu olduğunu, kendi nefsinin aradan çekilerek geriye yalnızca Hak ( Allah ) kaldığını ifade etmek için " Enel Hak " ( Ben Hakk'ım/ Ben Tanrı'yım) sözünü derin bir cezbe ve ilahi aşk hali içerisinseyken dile getiren Hallac-ı Mansur, kendisini anlayamayan dönemin uleması ve siyasi otoriteleri tarafından, söylemiş olduğu bu söz şirk ( Allah'a ortak koşmak ) olarak kabul edilerek idam edilmişti.

İdam edilme esnasında önce kol ve ayak uzuvları kesilen Hallac, sonrasında kellesi vurularak idam edildikten sonra, kendisini idam edenler Hallac-ı Mansurun yere dökülen kanına baktıklarında kanla yazılmış olan "Enel Hak" sözünü okuyarak ne kadar büyük bir cürüme imza attıklarını belki de fark edebilmişlerdi.

919 yılında Bağdatta işlenen bu cürümden 2026 yılının 30 Mayıs tarihinde İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadında verilen açık hava konserine taşıyalım kendimizi.

118-120 bin kişinin her bir bilete yaklaşık 30 bin Türk Lirası vererek izlemeye geldikleri bu stadda, antisiyonist ve antiseminist tavırlarının yanında kadınlara yönelik olarak taciz ve tecavüz gibi çirkin tavırları sebebiyle çoğu ülkede konser vermesine izin verilmeyen 24 Grammy ödüllü rap şarkıcısı Kanye West'i dinleyebilmek için stadı tıklım tıklım doldurmuşlardı.

Bizim Kültür Bakanlığımızın hiç kimsenin yapmadığını yapıp dikkat çekme adına mı desek yoksa başka saiklere kapılıp farklı planlara heves etmesinden mi desek bilemiyorum ama bu tip projelere imza atılırken, başka toplum ve kültürlerin bu adamı niçin izole ettiklerini hesaba katıp, cesurdan ziyade akıllı ve mantıklı adımlara yönelmeleri evvelden tahmin edemedikleri bu tip sürprizlerle karşılaşma riskini sıfıra indirebilir belki.

Kimsenin yaşanacaklardan haberi olmadan sıkış tepiş bekledikleri koca stadyumda sahneye evvelden serilip hazır edilmiş dünya haritasının Orta Doğu kısmına ( bugün savaşların yaşandığı bölge ) geldikten sonra " I am God " ( Ben, Tanrı'yım ) diye bağırırken, stadı dolduran onbinlerce kişinin aynı söyleme eşlik ettikleri gibi bir durum yaşanıyordu koca stadın içerisinde.

Buna katıksız şekilde ŞİRK derler!!!

Adam kendisini resmen Tanrı olarak görüyor!

Ve orayı dolduran 100 bin küsür kişinin içerisindeki büyük bir kesim de bu adama şirk söylemi sözünü beraberce söyleyerek eşlik ediyor.

Yuhalamalardan bahsediliyor...

Yapılan bu yuhalamaların şirk söylemi sahibi Kanye West'ten sonra sahne alan kişinin sahnede sadece 18 dakika yer almasından dolayı kaynaklandığı ifade ediliyor.

Yuhalamaların " I am God " söylemine karşılık olmakla bir ilgisi yok yani.

Nereden nereye?

Çok büyük bir değişim!

Çok büyük bir yozlaşma!

Kıyamet kopmadan önce bütün insanlardan İNTİKAM alacağını söyleyen bir ALLAH'ımız var!

Portre çok açık!

Yazık, hem de çok yazık...

Saygılarımla

Tartışma

Yorumlar

12 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

Umay|

Hollanda da dün konser verdi. Bazı ülkelerde izin verilmedi bu da ziyonistlere ve Yahudilere gösterdiği tepkiden dolayı. Herkes neyi dinler neyi izler hangi konsere gitmek herkes kendi bilir… sonuçta Rabbim ne demiş “ Leküm dînüküm veliyedin”

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Sefer Eroğlu|

Pek tabiki öyledir ama ben bu yazıyı yazmadan evvel uzun sayılabilecek bir kamuoyu araştırması yaptım. Adamın izole edilmesinin nedenleri sizin söylediklerinizin yanında kadınlara yönelik olarak aşırı aşağılayıcı davranışları olduğu konuşuşuyor daha çok, özellikle iki solist arkadaşı ile birlikte. " Leküm diniküm ve liyedin " konusunda da çok haklısınız. O adamın ya da dublörünün " I am God" diye bağırmasına eşlik etmeyenler için bu söz çok doğrudur ama eşlik edenler için geçerli bir durum olduğunu düşünmüyorum..

Umay|

Araştırma bu konuda bence lüzümsüz bu da benim fikrim. Zamana yazık. O arada güzel şeyler yazabilirdiniz veya gençlere birşeyler öğretebilirdiniz… herkes iradesinde hür ve herkes yerinde mutlu olsun. Ben konuyu kapatıyorum.. sağlıcakla kalın

Sefer Eroğlu|

Ben aynı anda bir çok şey yapabilen bir insanım. O konuda sıkıntı yok. Hem araştırdım hem de farklı konular üzerinde mütalaalar yapıp farklı ve yeni konular üzerinden yazımlar sundum. Konuyu kapatmanız isabetli olmuş...

Rosaceae|

Hallac-ı Mansur'un kanıyla 'enel hak' yazdığı rivayetini tarih diye anlatıp ardından doğrulanmamış sosyal medya söylentilerini veri olarak göstermek ilginç olmuş. adamın dublör olduğu söyleniyor, 18 dakika kaldığı söyleniyor, maç kutlamasında olduğu söyleniyor. 118 bin kişinin 'ben Tanrı'yım' diye eşlik ettiği söyleniyor. o kadar kalabalık yanlış bilgi var ki herhangi birinin gerçeğini yazmaya üşendim. bunlardan ancak hayali vaaz çıkar. bir konseri eleştirmek başka şey, rivayetleri olgu, kalabalığı da topluca günahkâr ilan etmek başka. maalesef editörlerin el atması gereken bir yazı olmuş sayın yazar.

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Umay|

Herkes yazmakta bence serbest, fikrini yazsın, duygularını yazsın özgür kalem bence ama ben beğenir beğenmem o da benim özgür iradem…

Rosaceae|

Sevgili Umay, eleştirimi tekrar okursanız, fikir beyanındaki özgürlükle ilgili olmadığını anlarsınız ki, maalesef en büyük kavgalarımdan biri de budur. Yanlış veya eksik bilgiyle yoğrulmuş seyler, fikirleri gölgeliyor maalesef. sevgiler..

Sefer Eroğlu|

Öncelikle ben editörlerle sürekli iletişim halinde olan bir insanım. Ve onlardan yanlış yönde yazılar yazdığım zaman beni özellikle uyarmalarını zaten talep ediyorum. Sağolsunlar onlar da bana bu konuda oldukça yardımcı oluyorlar. Gelelim öbür meselelere... bu yazıyı yazmak için acele etmedim, 5-6 gün önce bana göre etkili ve konu hakkında açıklamalarına değer verdiğim insanların yorumlarını dinledikten sonra yazmaya karar verdim. Hallac-ı Mansur ile ilgili anlattığım mevzuların filimleri dahi çekilmiş, denk gelmemişseniz ya da araştırmamışsanız ya da ilgilenmemişseniz o benim eksikliğim değil. Ve evet ben dini yönlere ehemmiyet veren, hassasiyet duyan kendi halinde bir insanım. Vaaz duymak istiyorsanız kendi inanışınızla ilgili ( Cami, klise, sinagog...vb) yerlere gidip ilgilileri dinleyebilirsiniz. Ben bir kişinin yazısını beğenmediğim zaman okumuyorum olup bitiyor, size de aynısını tavsiye ediyorum. Hiç kimse sizin gibi düşünmek ve yaşamak zorunda değil. Adamın şirk söylemine eşlik etmeyen herkesi tenzih ediyorum benim tepkim resmin büyüğüne, mikrosuna değil

Rosaceae|

Sevgili Sefer bey, Editörleri tanımam ve iletişimde değilim. Site de henüz çok yeni. Bu yüzden yanlış bilgi içeriklerine nasıl tavır aldıklarını henüz bilmiyorum O zaman özellikle yapmamış olduğunuza inandığım yanlışlıkları paylasayım: 1. Şarkıcı, sahnede 2 saat kaldı ve 35 şarkı seslendirdi 2. Yüzünde maske yoktu 3. Yasaklanan ülkeler var fakat hicbir ülke kabul etmiyor denemez. Sarkıcının adından baska hiçbir sey bilmem, hayranı degilim. Fikirleriniz muhakkak değerli ve kendine hastır, saygı duyuyorum. Sarkıcının antisemitik söylemleri, taciz, tecavüz ve siddet iddiaları, konsere verilen ücretin bana göre neon ışıklar ve görsel şölene göre fazlaca yüksek olması ve daha birçok sey eleştirilebilir, bilgi yanlışlıklarıysa eleştirinin gölgesidir Sevgiler..

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Sefer Eroğlu|

Vermiş olduğunuz değerli bilgiler için teşekkür ederim. En uygun zamanda bu bilgiler ışında yazımı tekrar ele alacağım. Konu hakkındaki eksik ve yanlış olabilecek bilgilerimin kesin doğru olduğunu savunmak gibi bir konumda olmayı doğru bulmuyorum ( tek taraflı paylaşımların etkisinde kalmış olabilirim.). Üzdüysem, kırdıysam özür dilerim. Kimseyi incitmek gibi bir niyet sahibi olabilecek bir insan değilim. Eleştirileriniz için de ayrıca teşekkür ederim. Saygılarımla

Rosaceae|

Bu yaklaşımınız için teşekkür ederim. Hepimiz zaman zaman eksik ya da yanlış bilgiye sahip olabiliyoruz. Önemli olan, yeni bir bilgiyle karşılaşınca onu yeniden değerlendirebilmek. Bu tavrınız bence çok kıymetli..

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Sefer Eroğlu|

Ben teşekkür ederim. Yapmış olduğunuz bilgilendirme neticesinde hatalarından sıyrılmış daha güzel bir yazı ortaya çıktı. Kolay bir konu olmadığı zaten çok açık. Ülkede çok farklı düşünen, farklılıklarımızla zengin olan bir milletiz. Bu yazıya etkileşimler bekliyordum ve beklediğim gibi de oldu. Yapısal eleştirilere çok sevinirim. Herkesten öğreneceğimiz çok şey var. Ben yazarken sadece yapılan fiiliyatları eleştiriyorum, kişilerin kendileri ile hiç bir sorunum yok. Yanlışa yanlış doğruya doğru denilemediği bir dönemde kimilerine abes kaçsada kendi değer yargılarıma göre doğruyu ve yanlışı işaret etmeye çalışıyorum. Bu böyle olmayacaksa kalemi elime almanın ne anlamı var ki? Ben her şartta aşk, meşk, ot, böcek yazıları yazabilecek bir insan değilim. Sanırım rasyonel kabul edilmeyen yönlerim bundan... Herkese hayırlı günler diliyorum. Saygılarımla

Devam et

Benzer yazılar

Deneme24 Haz 2026

Kitaplardan Ekranlara

Belki geleceğin okuru sayfa çevirmeyecek. Ama yine de iyi bir cümlenin önünde duracak, güçlü bir hikâyenin peşinden gidecek ve kendini bir metnin içinde bulacaktır. Çünkü araçlar değişse de insanın anlam arayışı değişmez.

Elma Kurdu·3 dk·1·258
Deneme24 Haz 2026

İnsanın En Büyük Düşmanı: Beklenti

Belki de insanın en büyük düşmanı hayat değil, hayattan bekledikleridir. Çünkü hayal kırıklığı, çoğu zaman gerçekliğin değil; beklentilerimizin yıkılışının adıdır. Beklenti, geleceğe duyulan umut kadar, bugünü kaçırmanın da en sessiz yoludur.

Rigel\'in Feneri·6 dk·0·123