YazYorum
Edebiyat19 Haz 2026

Vedanın İçinden

"Parlatmaya çalışırken sönüyorsun sonra ağlıyorsun gecelerce."

Sude|19 Haziran 2026|2 dk okuma
97 görüntülenme|0 yorum

Geldim o bankın yanına. Yavaşça oturdum ve koydum çantamı yanıma. Gözlerimi kapattım derin bir nefes aldım. Sakinleşmekti amacım. Rüzgar dokundu yanağıma. Açtım gözlerimi usulca.

 

“ Beklemiyordun dimi? Ama konuşma sırası benim. Vedalaşmaya geldim. Her şey güzeldi diyemem. Ama beraberdik. Sonunda ikimizde değiştik ve yol ayrımına geldik. O sınavdan sağ çıkmak için kendimizi seçmeliydik. Pişman değilim aslında yaşanan ve yaşanmayanlara. Teşekkür ediyorum kendime, seçtiğim için seni de kendimi de… Teşekkür ederim gösterdiğin sevgiye ve bir demet yasemene….”

 

Tam kalkmaya hazırlanıyordum ki sağımdan Güneş parladı. Koştum onun yanına. Alev alev yanıyordu öfkeden, aslında özlemden. Sakin ol diye fısıldadım. Beni dinlemeyecek sandım. Sonunda gözleri susunca sıra bana geldi sanırım.

“ Sevginden bu öfke biliyorum ama bile bile yakmana katlanamıyorum. Kendin olmak yerine koşuyorsun herkese. Parlatmaya çalışırken sönüyorsun sonra ağlıyorsun gecelerce. Fazla gösterdiğin sevgiyle ne elde ettin ?  Büyümek zorlu bir yol maalesef. Tek başına devam etmen gerek. Yanında senden başkası olmayınca büyümen gerçekleşecek. Bu yüzden seni bırakmam gerek. Teşekkür ederim gösterdiğin her ilgi ve sevgiye. Hala daha şüphe etmiyorum bana olan sevgine…”

 

Ardımdan gürledi yağmur bulutları. Dilerdim onu hiç tanımamış olmayı. Ama büyüdüm bu vesileyle kabul etmem gerek. Pencere başında ağladığım anları unutmamam gerek.

“ Teşekkür ederim sana da hiçbir şey yapmamış olsan da. Açtım başıma bir sürü bela, sürükledim kendimi hüsrandan hüsrana. Ben hayaller ülkesindeyken sen yaşadın hayatını. Acı gerçeği görene kadar bekledim pencere ardını. Şimdi anlam aramayı bırakıyorum. Kendi yoluma koyuluyorum. ”

 

 Topladım çantamı, derin bir nefes aldım. Omzumda ki yükleri ardımda bıraktım. Denizin ışıltısının o zaman farkına vardım. 40 yıldır tanıyormuş gibi hissettim. Zihnimde çalan şarkıyla çıktım yeni yolculuğa…

 

“Bir uzun yoldan geldim, ardım bomboş

Aşk yolundan dönmem, derdim kimler sarhoş?”

                                                          Güncel Gürsel Artıktay- Uzak Yol



Tartışma

Yorumlar

0 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

İlk yorum için alan hazır

Bu yazı hakkındaki ilk düşünceli yorumu siz yazabilirsiniz.

Devam et

Benzer yazılar

Edebiyat22 Haz 2026

Mesafe...

Düşünerek değil düş yiyerek yazılmış mesafeyi hem korunma hem de yakınlık olarak ele almış ezhar-ı ervah'ta yazılmış imkansızlığı anlatır şiirdir

Parmaksız Piyanist·1 dk·7·916
Edebiyat22 Haz 2026

Yazıyorum Edebiyat Sözlüğü2

Alegori, ironi, leitmotiv, katarsis ve üstkurmaca... Edebiyat eserlerini daha iyi anlamak için bilmeniz gereken temel kavramları kısa örneklerle hatırlayalım mı?

Editör·1 dk·0·165