YazYorum
Deneme7 Haz 2026

Yurt Dışına Taşınmak

Bende o yürek olamadı, ya sizde ?

Selin Gezeroglu|7 Haziran 2026|3 dk okuma
195 görüntülenme|7 yorum

alışkanlıklarınızı değiştirmekte ne kadar cesursunuz ?

ya da şöyle sorayım, alışkanlıklarınızdan vaz geçemediğiniz için kaç fırsat kaçırdınız ?

devalüasyon zamanında Dolar veya Euro alışverişi yapabildiniz mi ? olandan kar edebildiniz mi ?

borsada her zaman aldığınız kağıt dışında bir fırsat varsa, değerlendirebildiniz mi ?

maaşınızın iki katı olarak gelen iş teklifini, burada rahatım diyerek hiç geri çevirdiniz mi ?

ben bunların hepsinde de zayıf halkada yer alırım, 😑

emekli olunca Bodrum'a yerleşme kararı alan bir arkadaşıma, sözlerimle her türlü gazı ve desteği vermiş olsam da, bunu ben yapabilir miydim bilmiyorum. ki belki de tek hayalimdir, Bodrum değil ama, Ege sahillerinde sade yaşam, bol deniz, bol güneş. belki önümdeki 20 30 yıl içinde 😂

bırakın yurt içini, hiç yurt dışına taşındınız mı ? 

ailenizden kimsenin olmadığı, başınız ağrıdığında kimsenin bir bardak su bile vermediği, özel günlerde kimsenin masanızda olmadığı, lisanını bilmediğiniz, yol yordam bilmediğiniz, marketlerden alışverişe bile uzak olduğunuz, trafiğini bilmediğiniz, kuaför, bakkal, aklınıza ne geliyor ise hepsine yabancı olduğunuz, işinizin olmadığı, ne iş bulacağınızın belli olmadığı, bir ülkeye, tek başınıza veya küçük çocuklarınız ile hiç taşındınız mı ?  yürek isteyen bir durum herkes için kolay olmayan bir iş.

hatta bunu sözlü bir ortamda tartışıyor olsaydık, yürek değil başka bir kelime kullanırdım.

buna şahit olduğum en yürekli örnek, tek bir gecede, üç küçük çocuğu ile apar topar gitmek zorunda kalan bir kadın (mecbur kalmıştı). cebindeki son para 1070 USD idi ve çoğunu da  alanda fazla bagaj ücreti olarak ödemek zorunda kalmıştı. çok büyük zorluklardan sonra bugün düzenli bir hayatı ve torunları var. bunu okuduğu zaman bilmesini isterim ki, seni çok seviyorum kahramanım.

doğup büyüdüğünüz ülke de yaşamayı tercih etmiyor iseniz, bu zorluklara göğüs germek zorundasınızdır. 

Peki ama buna değer mi, işte tartışılması gereken esas konu bu. ailenize, arkadaşlarınıza, tüm çevrenize özellikle annenize duyacağınız özlem, veya onların size duyacağı özlem. en yakınlarınız ile paylaşacağınız yaşamınız ve zamansız ayrılışlarınız.

hem bu hasreti çekip hem de yeni yaşam zorluklarına göğüs germeye değer mi ?

anne tarafımdaki tüm akrabalarım ve en yakın arkadaşım yurt dışında yaşarlar ve herkes bana neden burada olduğumu sorar, hep aynı cevabı verdim, 'burada benim masama çayım geliyor, orada ben başkasının masasına çay götüreceğim' kısacası bende o yürek yoktu, konfor alanımı feda etmek istemedim.

daha geniş caddeler, daha büyük evler, daha büyük hamburgerler için bu hasreti çekmeye değmez dedim.

bir çoğunuzun beni salak olarak adlandırdığınızı duyar gibiyim, eyvallah 😁

değen tek bir konu var, gittiğiniz ülkeye göre almış olduğunuz pasaportunuz ve vizesiz seyahat özgürlüğünüz. 

siz gittiniz, oradaki zorlukları yaşarken, burada kalan aile büyüklerinizin sağlık sorunları ile ilgilenen kardeşleriniz veya aile dostlarınızın da yaşamış olduğu ekstra zorluklar da işin cabası. gidenin hayatımı yoksa kalanın hayatımı daha zor. 

kim nerede yaşamak istiyorsa orada yaşayacak, herkes istediği hayatı istediği kişi ile yaşayacak, bir anne olarak kızıma her daim bunu söylüyorum.

ama aileler hangi ülkede olursa olsan, mümkünse hep beraber olsun....



Tartışma

Yorumlar

7 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

Umay|

Babam birinci göçmen kuşak. Daktilocu olarak çalıştığı içişleri Bakanlığından çıkıp 1960 lı yılların sonunda gurbete gelmesinin tek sebebi 4 oğluna güzel bir gelecek sunmak idi… kendini feda etti bizim için. Aynı cesaret bende maalesef yok. Yapanlarada saygım sonsuz…

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Selin Gezeroglu|

Çok haklısınız, yapabilenlerin karşısında saygı ile eğiliyorum.

Sevgi Seçen|

Bu sanırım aidiyet duygusu ve bunun yoğunluğu ile ilgili. Ben aidiyet duygusu yoğun olan biriyim bu yüzden hersey kolay da olsa yabancılık çekmeyecekte olsam ülkemden ayrı kalamam . Düşünün ilçe den ile taşındım ve her yaz memleketime tatile gittiğim de toprağını ağacını öpüyorum. Her kaldırım da anım var burnumun direği sızlıyor ki sadece ilçeden ile taşınınca . Bu sağlıklı mı değil mi tartışılır

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Umay|

İşte gurbet sancısı budur

Selin Gezeroglu|

Yaşadığınız yeri sevmeniz, oranın size yetiyor olması kadar güzel bir yaşam yok.

Sefer Eroğlu|

Binbir türlü sorunlara bulaşıp basit çözümlerin bile tercih edilmediği ve bu yüzden yaşamın ekonomik olarak neredeyse imkansız bir hale yanaştığı memleketimizde, bu toğraklarda bulunup bu havaları soluduğumuz için şükreden insanlardan birisiyim ben de çok şükür. Yurt dışı deneyimim olmadı hiç ama açıkçası öyle bir imkanım olsa bile ülkemi, memleketimi terk edeceğimi hiç zannetmiyorum. Ama evet, çok büyük bir cesaret işi gidenlerin yaptıkları. Hoşgeldiniz ve bu güzel yazınız için teşeklürler. Kaleminize sağlık👏👏👏

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Selin Gezeroglu|

çok teşekkür ederim. bende burada kalmayı tercih edenlerden biriyim :)

Devam et

Benzer yazılar

Deneme23 Haz 2026

Sahtesi çarpıyor

Bu bir eksilme değil, sadeleştirme ve kendine yakınlaşma hikâyesidir.Sahte ilişkiler ve yapaylıklar arasında kendini korumayı, gerçek bağları fark etmeyi ve içsel dengeyi bulmayı anlatıyor

Sevgi Seçen·2 dk·0·52