Çok merak ediyorum, sabahın 4 ünde veya 7 sinde uyanıp maç izleyen var mı ?
Eminim ki, çok seviyeli izlenmeye değer maçlar oluyordur.
24 sene önce dünya üçüncüsü olduğumuz kupa döneminde, bizde ailecek ekrana kilitleniyorduk.
her atılan golde, tüm mahalle camlarda sokaklardaydık, yaşanan coşkunun tarifi yoktu.
mahallede herkes hakem ve teknik direktör kesilirdi.
Sonlara doğru her maç sonrası, Taksim toplanma alanıydı.
Sporda almış olduğunuz başarının mutluluğu farklıdır, hele bir de milli maç olunca, tüm ülke bu mutluluğa eşlik edince, yaşanan bayram havası anlatılamaz.
Futboldan hoşlanmayan hanımefendiler, sizlere bir süreliğine söylenme yasağı getiriyoruz, evinize dört yılda bir gelen kumanda sahibi misafiriniz geldi. hatta ekran karşısı için bir kaç atıştırmalık hazırlarsanız hiç de fena olmaz. Ama lütfen bu atıştırmalıklar maç saatine göre farklılıklar göstersinler, örneğin sabah saat 07.00 da olan bir maç için rakı sofrası kurmayın. 😁
Dünya kupası, futbolun en yüksek sesle konuşulduğu yerdir.
Bir çok kişinin de coğrafya bilgilerinin tazelendiği zamandır.
Ülkemizin dünya kupası geçmişine bakacak olursak: ( kaynak internet )
A Millî Takımımızın Dünya Kupası macerasının detayları şu şekildedir:
1950: İlk Katılım Hakkı ve Maddi İmkânsızlıklar
Türkiye, elemelerde Suriye'yi 7-0 yenerek ilk kez Dünya Kupası vizesini aldı. Ancak turnuvanın düzenleneceği ülke olan Brezilya'ya gitmek için gereken maddi imkânların bulunmaması sebebiyle turnuvadan çekilmek zorunda kaldı.
1954: İsviçre ve İlk Sahne Deneyimi
Millî takımımız, eleme maçlarında İspanya'yı geçerek tarihinde ilk defa sahaya çıkma başarısı gösterdi. İsviçre'de düzenlenen turnuvada grup maçlarının ardından Batı Almanya ile ekstra bir play-off maçı oynandı. Bu maçı kaybeden Türkiye, turnuvaya grup aşamasında veda etti.
2002: Güney Kore ve Japonya'da Tarihi Zirve
Türkiye, 48 yıllık uzun bir aradan sonra kupaya katılmayı başardı. Şenol Güneş yönetiminde harika bir performans sergileyen millîler, yarı finale kadar yükseldi.
Yarı final: Brezilya'ya 1-0 mağlup oldu.
Üçüncülük maçı: Ev sahibi Güney Kore'yi 3-2 yenerek Dünya Üçüncüsü oldu. Bu turnuva Türk futbol tarihinin en büyük başarısıdır.
2026: Yeni Bir Dönem
Millî takım, uzun yıllar süren bekleyişin ardından 2026 FIFA Dünya Kupası'nda yer alma hakkını elde etti.
Haydi beyler, tüm ülke sizinle nefes alıyor, vurduğunuz gol olsun, ülkeye yeni bir mutluluk hikayesi yazalım.





Tartışma
Yorumlar
Yoruma katılın
Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.
Eskiden futbola çok ilgim vardı ama şimdi " boşveeeerrr" deyip geçiyorum. İlk maçı izlemedim mesela, eskiden olsa sabahın 7 sinde ayağa dikilir o maçı muhakkak izlerdim😊 Yenildik ama hala umudumuz var. İnşallah bu şampiyonaya ülke olarak çok güzel bir iz bırakarak sonlandırırız. Yazınız için tebrikler👏👏
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
çok teşekkür ederim. ülkece bu sevince ihtiyacımız var