YazYorum
Deneme3 Haz 2026

Kader mi? Seçim mi?

Sude Nur Baran|3 Haziran 2026|2 dk okuma
163 görüntülenme|1 yorum

Bazı insanlar aşkı aradıkça bulacağını sanır, bazılarıysa onu kaderin bir hediyesi olarak görür. Ben ise zamanla aşkın da nasip gibi olduğuna inandım hep. Çünkü ne kadar istersek isteyelim, ne kadar plan yaparsak yapalım, ne kadar çabalarsak çabalayalım; hayatımıza girecek insanlar ve yaşayacağımız duygular belirli bir vakitte karşımıza çıkıyor. Belki de aşk, doğru zamanda doğru kalbe ulaşmayı bekleyen bir nasiptir.Nasip sadece sahip olduklarımız değil, bazen sahip olamadıklarımızdır da. Çünkü her gelen insan kalıcı olmaz, her sevda mutlu sonla bitmez. Ancak yaşanan her duygu bize bir ders verir ve bizi olmamız gereken kişiye dönüştürür. Bu yüzden aşkı zorlamak yerine ona sabretmek gerekir. Çünkü sen aşkı değil, aşk seni vakti geldiğinde bulur.Aşk ve nasip arasındaki bağ tam da burada ortaya çıkar. İnsan kalbi umut etmeye devam ederken, kader de onun için en doğru olanı hazırlar. Belki beklemek, sabretmek zor gelir; belki bazen umutsuzluğa düşülür. Fakat nasip olan, hayata ne bir dakika erken gelir ne de bir dakika geç kalır.Aşk kader mi, seçim mi yoksa ikisinin birleşimi mi diye bakıldığında birçok fikir ayrılığıyla yüzleşebiliriz. Fakat bana soracak olursanız, aşkı yalnızca kader ya da yalnızca seçim olarak görmüyorum. Çünkü kader dediğimiz şeyin de çoğu zaman insanın yaptığı seçimlerle şekillendiğini düşünüyorum. İnsan hayatında attığı her adımla kendi yolunu çizer. Karşısına çıkan insanlar, verdiği kararlar ve vazgeçtikleri bu yolun yönünü belirler.Çoğu zaman insanlar yaşadıkları hayal kırıklıklarını, umutsuzluklarını ve başarısızlıklarını kadere bağlamayı tercih eder. Çünkü kaderi suçlamak, kendi hatalarıyla yüzleşmekten daha kolay gelir insanoğluna. Oysa insan bazen dönüp kendi seçimlerine de bakmalıdır. Belki görmezden geldiği işaretler vardır, belki de duygularının etkisiyle yanlış kararlar vermiştir. Her yaşananın sorumluluğunu kadere yüklemek, insanın kendini sorgulamasına engel olur.Bu yüzden aşkın hem nasiple hem de seçimlerle şekillendiğine inanıyorum. Karşımıza kimin çıkacağını her zaman bilemeyiz fakat o insanla nasıl bir yol yürüyeceğimize verdiğimiz kararlar yön verir. Kısacası aşk, kaderin karşımıza çıkardığı insanlara karşı yaptığımız seçimlerin sonucudur. Bu yüzden bazı insanlar kaderimiz olur, bazıları ise sadece dersimiz.

Tartışma

Yorumlar

1 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

Devam et

Benzer yazılar

Deneme24 Haz 2026

İnsanın En Büyük Düşmanı: Beklenti

Belki de insanın en büyük düşmanı hayat değil, hayattan bekledikleridir. Çünkü hayal kırıklığı, çoğu zaman gerçekliğin değil; beklentilerimizin yıkılışının adıdır. Beklenti, geleceğe duyulan umut kadar, bugünü kaçırmanın da en sessiz yoludur.

Rigel\'in Feneri·6 dk·0·62
Kader mi? Seçim mi? | YazYorum