Bilgelik ve Tavsiye Üzerine
“Tavsiye istemek için yeterince akıllı olun, ama kimden tavsiye alacağınızı bilecek kadar da bilge olun.”
Hayat, bazen bir labirent gibi… Her köşesinde bir ses, bir fikir, bir yön gösterici çıkar karşımıza. Kimisi şöyle yap der, kimisi böyle olmalı diye ısrar eder. Oysa insanın en büyük sınavı, neyi dinleyeceğini değil, kimi dinleyeceğini bilmektir.
Akıllı olmak, soru sormayı bilmekle başlar ve bilge olmak ise doğru kişiye sormayı seçmekle. Çünkü her tavsiye, bir iz bırakır. Yanlış bir iz, seni kendi yolundan uzaklaştırabilir,doğru bir iz ise seni kendine yaklaştırır.
Ben bazen sessizliğe danışırım. Çünkü sessizlik, kimsenin çıkarı olmayan en dürüst rehberdir. Ama bazen de bir dostun sözü, bir öğretmenin bakışı, bir yaşlının tecrübesi olur yolumu aydınlatan. Bilgelik, işte o ayrımı yapabilmektir: Kimin sözü kalpten gelir, kimin sözü sadece kulaktan?
Tavsiye almak bir cesarettir ve onu süzmek bir farkındalık. Her duyduğuna inanmak kolaydır, ama her duyduğunu sorgulamak olgunluktur. Çünkü akıl bilgiyle dolar, bilgelik ise deneyimle yoğrulur.Ve belki de en önemlisi şu ki her tavsiye, senin yoluna çıkmaz. Bazısı senin iç sesine çarpar, bazısı yüreğine dokunur. O yüzden bilge insan, dinler ama körü körüne uymaz duyar ama kendi yolunu çizer.





Tartışma
Yorumlar
Yoruma katılın
Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.
güzel bır yaklaşım hocam neyi degil kimi dinlediğimiz cok önemli hayatımızda
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
Kesinlikle
Harika bir deneme yazısı, sessizliğe danışmak ise çok çarpıcı olmuş. Dürüst ve bilgedir bana kalırsa da, doğru duyabilirsek eğer ☺️
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
Teşekkür ederim kesinlikle katılıyorum
Çok doğru… Her fikir yol göstermez. Asıl bilgelik, kimin gerçekten tecrübeyle konuştuğunu anlayabilmektir. Doğru insanın tek bir sözü bile bazen uzun yolları aydınlatır. Kaleminize sağlık.
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
Aynı şekilde düşünüyorum teşekkür ederim 🌸