Dut ve ipek böceği
Kaç saattir zihnimde dönüp duran bir soru var. Dut ile ipek böceği arasındaki benzerlik tesadüf olabilir mi? İpek böceği dut yaprağını sever, ondan beslenir, onunla var olur. Peki bu sadece biyolojik bir ihtiyaç mıdır, yoksa daha derin bir hakikatin işareti mi?Meşhur bir söz var “Kişi sevdiğine benzer.” Bu söz, boş bir laf değildir. İnsan, kiminle vakit geçirirse, kiminle aynı nefesi solursa, zamanla ona benzemeye başlar. Tıpkı ipek böceğinin dutla kurduğu bağ gibi.
Kişisel gelişim uygulamalarında da aynı kural işler. Danışanla kurulan ilk bağ, onun nefes alışına, duruşuna, hatta küçük bedensel hareketlerine uyum sağlamakla başlar.İki dakika içinde bu uyum gerçekleştiğinde, güvenin tohumu atılır. Benzerlik, yabancılığı ortadan kaldırır ve samimiyetin kapısını aralar.İpek böceği ile dut arasındaki bağ da işte böyle bir uyumun sembolü değil midir? Sevgiyle beslenen, benzerlikten doğan bir güven.Eğer biz insanlar, çevremizdekilere benziyorsak ve eğer sevdiğimizle aynı ritimde nefes alıyorsak…O halde ipek böceği ile dut arasındaki benzerlik de tesadüf değil bence doğanın en eski yasalarından biridir.Belki de dut, ipek böceğinin aynasıdır.
Belki de biz, sevdiklerimizin aynasıyız.





Tartışma
Yorumlar
Yoruma katılın
Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.
👏👏👏
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
Teşekkür ederim 🌸
Kalemine sağlık, muhteşem 👏👏
Yanıt yaz
Yanıt yazmak için giriş yapın.
Teşekkür ederim canım 🥰