YazYorum
Deneme19 Haz 2026

Geçer

"Hayatın geçiciliği, zamanın acımasızlığı, insanın faniliği ve varoluşun kırılganlığı...

Elma Kurdu|19 Haziran 2026|2 dk okuma
825 görüntülenme|4 yorum

Geçer.

İnsan bunu ilk duyduğunda teselli sanır. Sonra büyür ve bunun bir teselliden çok bir yasa olduğunu öğrenir.

Geçer.

Uykusuz geceler geçer. Bir odanın içinde dönüp duran düşünceler geçer. Dünyanın sonuymuş gibi gelen haberler geçer. İlk günkü ağırlığıyla göğsüne çöken acılar da geçer.

Ama her şey aynı şekilde geçmez.

Bazısı kapıyı çarpıp gider.

Bazısı çıkarken bir sandalye eksiltir evden.

Bazısı adını unutturur.

Bazısı da gitmiş gibi yapar.

Yıllar sonra bir şarkının arasında, bir kokunun içinde ya da hiç tanımadığın birinin yüzünde karşına çıkar.

Geçmemiştir.

Sadece saklanmıştır.

Geçer.

Gençlik geçer mesela.

Bir sabah aynaya bakarken değil, merdiven çıkarken anlarsın bunu. Nefesin senden önce yorulur. Dizlerin senden habersiz yaş alır.

Sonra şaşırırsın.

Sanki bütün bunlar başkasının başına gelecek sanmışsındır.

Geçer.

Kırgınlıklar da geçer.

Bir zamanlar adını duyunca için daralan insanları yıllar sonra düşünürsün. Yüzlerini hatırlarsın ama öfkeni hatırlayamazsın.

İnsan kin taşımaktan önce yoruluyor çünkü.

Geçer.

Mutluluk da geçer.

Kimse bunu söylemek istemez ama doğrudur.

En güzel günler de geçer.

En güzel manzara da.

En uzun sarılma da.

Bu yüzden değerlidir zaten.

Sonsuz olan şeylerin kıymeti yoktur.

Geçer.

Bir gün sen de geçersin.

Ben de.

İsimlerimiz, alışkanlıklarımız, itirazlarımız, çok önemli sandığımız bütün ayrıntılar...

Dünya bizden önce dönüyordu.

Bizden sonra da dönecek.

Bu düşünce eskiden canımı sıkardı.

Şimdi hoşuma gidiyor.

Çünkü yükümü hafifletiyor.

Her şeyi düzeltmek zorunda değilim.

Her şeyi anlamak zorunda değilim.

Her şeyi yetiştirmek zorunda değilim.

Bazı şeyler eksik kalabilir.

O da geçer.


Tartışma

Yorumlar

4 yorum

Yoruma katılın

Yorum yazmak için hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun.

Parmaksız Piyanist|

İnsan çoğu zaman geçmesini istemediği şeylerle vedalaşmayı öğreniyor. Bu yazıda en güçlü taraf, "geçer" kelimesinin sadece kaybolmayı değil, kabullenmeyi de anlatması olmuş. Bazı yüklerin hafiflemesi için gerçekten de her şeyi çözmek değil, bazen akışa bırakmak gerekiyor. Kaleminize sağlık.

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Parmaksız Piyanist|

Bu arada tıpkı kendi deneme yazılarımı okuyor gibi hissettim 😅 sizin yayını okuduğunu unutup ne ara yazmışım ben bunu hissine kapıldım gerçekten Tebrikler 🤌🏼🤌🏼🤌🏼

Yanıt yaz

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Devam et

Benzer yazılar

Deneme23 Haz 2026

Sahtesi çarpıyor

Bu bir eksilme değil, sadeleştirme ve kendine yakınlaşma hikâyesidir.Sahte ilişkiler ve yapaylıklar arasında kendini korumayı, gerçek bağları fark etmeyi ve içsel dengeyi bulmayı anlatıyor

Sevgi Seçen·2 dk·1·54